Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Dom Development Kredyty
Wprowadzenie
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L Nr 119, zwanego dalej „RODO” - w trosce o komfort i bezpieczeństwo osób, które powierzają nam swoje dane osobowe, przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzanych przez nas Państwa danych osobowych.
Pragniemy zapewnić, że dane przetwarzamy zgodnie z najwyższymi standardami, zapewniając odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, w tym wdrożyliśmy odpowiednie polityki, procedury i szkolenia wewnętrzne, obejmujące ochronę danych osobowych.
Dom Development Kredyty, będąc administratorem danych osobowych ustala cele i sposoby przetwarzania tych danych osobowy w różnych procesach biznesowych, przy czym w zależności od podstawy prawnej przetwarzania, jak również jego celu, Dom Development Kredyty przekazuje osobie, której dane osobowe przetwarza, kompleksowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, w zindywidualizowanych klauzulach informacyjnych.
Jako, że pragniemy zachować przejrzystość w zakresie przekazywanych Państwu informacji, poniżej umieszczamy informacje, które przedstawiają wszelkie wymagane prawnie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych osób fizycznych, w zależności od procesu przetwarzania. Prosimy o zapoznanie się z ich treścią.
Dziękujemy za powierzone nam zaufanie. Mamy nadzieję, że niniejsza informacja pozwoli Państwu poczuć się spokojnie i poznać swoje prawa.
W razie wszelkich pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Kto jest kim w polityce prywatności?
My, czyli „Dom Development Kredyty” sp. z o.o., Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa.
Państwo, czyli osoby fizyczne, których dane osobowe przetwarzamy.
Jaki jest cel polityki prywatności?
Przywiązujemy dużą wagę do ochrony Twojej prywatności i Twoich danych osobowych.
W polityce prywatności wyjaśniamy, w jaki sposób wykorzystujemy Państwa dane osobowe. Znajdziecie tu Państwo także informacje o tym, jakie prawa Wam przysługują w związku z tym, że przetwarzamy Wasze dane osobowe, a także o tym w jaki sposób możecie z tych praw skorzystać.
Na tej stronie umożliwiamy Ci cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i realizację pozostałych przysługujących Ci praw wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
W celu cofnięcia zgody lub realizacji przysługującego Ci prawa, prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się pod linkiem.
Inspektor Ochrony Danych
Dom Development Kredyty wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych - Panią Annę Haczykowską, z którym możecie się Państwo skontaktować we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected], w temacie wiadomości wpisując „Dom Development Kredyty dane osobowe”;
b. listownie: „Dom Development Kredyty” Sp. z o.o., Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa, z dopiskiem „IODO”.
Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych w wybranych celach i procesach biznesowych realizowanych przez Dom Development Kredyty
Dom Development Kredyty realizując swoje funkcje biznesowe przetwarza dane osobowe m.in. w następujących celach:
Proces (cel) przetwarzania | Podstawa prawna i okres przetwarzania danych | Prawnie uzasadniony interes (jeśli występuje) |
---|---|---|
Prowadzenie działań marketingowych | Prowadzenie działań marketingowych Art. 6 ust 1 lit. a) lub Art. 6 ust. 1 lit. b) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy a) do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na ich przetwarzanie, jeżeli opiera się ono na Pani/Pana zgodzie, lub b) do czasu podejmowania działań związanych z zawarciem umowy, c) w zakresie realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do dnia wniesienia sprzeciwu lub do dnia tego spotkania. umówienie się na spotkanie dotyczące świadczonych przez Administratora usług i oferowanych produktów |
umówienie się na spotkanie dotyczące świadczonych przez Administratora usług i oferowanych produktów |
Zawarcie i wykonanie umowy z kontrahentem | Art. 6 ust 1 lit. b) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy a) w zakresie realizacji umowy - przez okres niezbędny do wykonania tej umowy, b) w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - przez okres niezbędny do wypełniania tych obowiązków przez Administratora, c) w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Świadczenie usług pośrednictwa kredytowego | Art. 6 ust 1 lit. a) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy a) w zakresie świadczenia usług pośrednictwa kredytu hipotecznego - przez okres 10 lat od dnia udzielenia zgody, b) w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku ze świadczeniem usług pośrednictwa kredytu hipotecznego - przez okres niezbędny do wypełniania tych obowiązków przez Administratora; c) w zakresie badania satysfakcji klientów i określanie jakości obsługi – przez okres nie dłuższy niż podany w punkcie d, d) w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa. |
badanie satysfakcji klientów i określanie jakości obsługi oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Archiwizowanie dokumentów | Art. 6 ust. 1lit. c) lub f) RODO Dane przetwarzać będziemy przez okresy wymagane przepisami prawa dla poszczególnego rodzaju dokumentacji, np. Dokumenty rozliczeniowe dla celów podatkowych, będziemy przetwarzać przez 5 lat od czasu zakończenia roku, w którym zaistniał obowiązek podatkowy oraz dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów do czasu upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Przetwarzanie danych z wizytówek, gdy zostały zewidencjonowane lub włączone do systemu elektronicznego (np. gdy na jej podstawie otrzymali Państwo od nas wiadomość e- mail.) | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu wniesienia sprzeciwu. |
w celu prowadzenia korespondencji, nawiązania kontaktu handlowego i każdym innym w celu, dla którego zostały nam udostępnione |
Sporządzanie statystyk | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu wygaśnięcia dowolnego celu przetwarzania, któremu towarzyszy sporządzanie statystyki. Sporządzanie statystyk jest jedynie procesem współtowarzyszącym innym procesom |
Polepszenie jakości świadczonych usług oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Prowadzenie rekrutacji | Art. 6 ust 1 lit. a) lub Art. 6 ust 1 lit. b) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do zakończenia procesu rekrutacji, chyba że kandydat wyraził zgodę na przetwarzanie jego danych w przyszłych procesach rekrutacyjnych – czas ten zwiększy się do 12 miesięcy. |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Komunikacja z pełnomocnikami | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. |
Realizacja czynności objętych zakresem pełnomocnictwa oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Realizacja przychodzących zgłoszeń | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. |
Realizacja zgłoszenia oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Obsługa recepcji | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu wniesienia sprzeciwu. |
Umówienie spotkania z przedstawicielem Administratora oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Przetwarzanie danych z wizytówek, gdy zostały zewidencjonowane lub włączone do systemu elektronicznego (np. gdy na jej podstawie otrzymali Państwo od nas wiadomość e- mail.) | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy do czasu wniesienia sprzeciwu. |
w celu prowadzenia korespondencji, nawiązania kontaktu handlowego i każdym innym w celu, dla którego zostały nam udostępnione |
Prowadzenie profili w ramach mediów społecznościowych – przetwarzanie danych udostępnionych przez użytkownika portalu w ramach tego portalu zw. z aktywności i obserwowaniem profilu | Art. 6 ust. 1lit. f) RODO | - promowanie marki, produktów i usług, budowanie i utrzymanie społeczności związanej ze Spółką oraz w celu komunikacji - badanie satysfakcji klientów i określanie jakości naszych produktów i usług - w celach analitycznych - w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami |
Dom Development zastrzega sobie możliwość przedstawiania produktów i usług podmiotów trzecich. Każdorazowo po przedstawieniu oferty i podjęciu przez Klienta decyzji o chęci zakupu danego produktu lub usługi od podmiotu trzeciego, Dom Development zwraca się z prośbą o udzielenie zgody na udostępnienie danych osobowych temu podmiotowi oraz przekazuje kompleksowe informacje związane z tym procesem. Z chwilą udostepnienia, ww. podmiot trzeci staje się odbiorcą i jednocześnie odrębnym administratorem danych osobowych.
Dom Development Kredyty każdorazowo w swoich klauzulach informacyjnych przekazywanych Państwu, informuje szczegółowo o odbiorcach Państwa danych. W przypadku portali i stron pozwalających na wyrażenie opinii o Dom Development Kredyty, prowadzonych w portalach społecznościowych i innych ogólnodostępnych serwisach, odbiorcami danych mogą być inni użytkownicy tych serwisów. Z uwagi na to, że korzystamy z usług zewnętrznych dostawców narzędzi i usług, Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich, tj. do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Zapewniamy, że w takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o odpowiednią podstawę prawną, pozwalającą na przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego.W ramach niniejszego Serwisu, Dom Development przetwarza informacje dotyczące interakcji użytkownika z tym Serwisem i zawartymi w nim treściami i usługami, w celu udoskonalenia serwisu oraz dostosowania go do potrzeb użytkownika. Informacje, o których mowa powyżej, nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi z tego Serwisu i nie są wykorzystywane przez Spółkę w celu identyfikacji użytkownika. Spółka nie identyfikuje zatem konkretnego użytkownika niniejszego Serwisu, poprzez powiązanie tych informacji z jego innymi danymi, umieszczonymi np. w formularzu kontaktowym. Serwis realizuje powyższe funkcje poprzez instalację plików “cookies”, zgodnie z Polityką Plików Cookies niniejszego Serwisu (szczegółowe informacje: https://www.domd.pl/pl-pl/warszawa/cookies).
Dom Development Kredyty zastrzega sobie prawo do prowadzenia konkursów oraz organizowania wydarzeń i podejmowania innych inicjatyw. O przetwarzaniu Państwa danych związanych z ich realizacją, informacje przekazywane będą w treści odrębnych dokumentów, w tym odrębnych regulaminów.
Podanie danych jest niezbędne np. do zawierania umów i wypełniania obowiązków prawnych . Państwa dane osobowe mogą być udostępniane Dom Development Kredyty przez podmiot, z którym Dom Development Kredyty zawarło umowę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Każdej osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przez Dom Development Kredyty przysługują prawa wynikające z obowiązujących przepisów tj. możliwość zgłoszenia wniosku o::
- dostęp do swoich danych osobowych,
- usunięcie swoich danych osobowych
- sprostowanie swoich danych osobowych,
- wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych
- ograniczenie przetwarzania swoich danych osobowych,
- przeniesienie swoich danych osobowych.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób całkowicie zautomatyzowany (w tym w formie profilowania). Decyzję o dostarczeniu konkretnej informacji podejmuje ostatecznie pracownik Administratora.
Poniżej przedstawiamy Państwu klauzule informacyjne zawierające wyselekcjonowane informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, uzależnione od tego w jakim procesie przetwarzania Państwo uczestniczą – po zaznaczeniu procesu przetwarzania tożsamego z procesem biznesowym, w którym Państwo biorą udział, wyświetlona zostanie dedykowana Państwu klauzula informacyjna. Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
- Przetwarzanie danych osobowych ze względu na konieczność komunikowania się z pełnomocnikami - KOMUNIKACJA Z PEŁNOMOCNIKAMI
- Przetwarzanie danych w związku z realizacją usług pośrednictwa kredytowego - ŚWIADCZENIE USŁUG POŚREDNICTWA KREDYTOWEGO
- Przetwarzanie danych osobowych w procesie realizacji umów z kontrahentami tj. przetwarzanie danych osobowych, pracowników/ współpracowników/ reprezentantów naszych kontrahentów - UMOWY Z KONTRAHENTAMI – DANE PRACOWNIKÓW; WSPÓŁPRACOWNIKÓW; REPREZENTANTÓW
- Przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją różnego rodzaju zgłoszeń i zapytań, przychodzących do Dom Development Kredyty. Klauzula dotyczy w szczególności zapytań składanych przez Państwa do Inspektora Ochrony Danych - OBSŁUGA WPŁYWAJĄCYCH ZGŁOSZEŃ
- Przetwarzanie danych osobowych w zw. z prowadzeniem procesów rekrutacyjnych - REKRUTACJA
- Przetwarzanie danych osobowych w procesie obsługi recepcji - OBSŁUGA RECEPCJI
Skargi i uwagi
Zawsze jesteśmy bardzo wdzięczni za wszelkie Państwa sugestie i uwagi, w tym dotyczące przetwarzania danych osobowych, które pozwalają nam poprawiać jakość świadczonych usług. W przypadku chęci ich wniesienia, jak również sformułowania ewentualnej skargi w sprawie przetwarzania danych osobowych, prosimy o przesłanie szczegółowych informacjami dotyczących danej sprawy do naszego Inspektora Ochrony Danych:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected], w temacie wiadomości wpisując „Dom Development Kredyty dane osobowe”;
b. listownie: „Dom Development Kredyty” Sp. z o.o., Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa, z dopiskiem „IODO”.
Wszelkie otrzymane przez nas wiadomości zostaną poddane szczegółowej analizie.
Osobom fizycznym przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Szczegółowe informacje w tym zakresie możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej www.uodo.gov.pl.
Strona domd.pl może wyświetlać się nieprawidłowo
Używasz przeglądarki, która nie jest aktualna, w związku z czym strona domd.pl może wyświetlać się nieprawidłowo. Otwórz stronę w innej przeglądarce. Jeśli potrzebujesz pobrać i zainstalować wspieraną przegladarkę, linki znajdziesz tutaj:
Pamiętaj, że oprócz wyświetlania prawidłowo treści, aktualna przeglądarka zadba o Twoje bezpieczeństwo w sieci.